Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09 16:21 - ОТНОСНО растителните протеини
Автор: kunkata Категория: Други   
Прочетен: 161 Коментари: 0 Гласове:
2



 https://www.bb-team.org/articles/3276_rastitelni-iztochnitsi-na-protein

Растителни храни (за 100 гр. продукт) Белтъчини (гр.)
Авокадо 2
Ананас 0.54
Аспержи 2.2
Бадеми 21
Банани 1.09
Боб 21 до 25.3 според сорта
Броколи 2.82
Брюкселско зеле 3.38
Бял дребнозърнест ориз 6.5
Бял дългозърнест ориз 7.13
Бял среднозърнест ориз 6.5
Бяло грозде 0.69
Грейпфрут 0.63
Гъби 1.8
Гъби (консерва) 3.4
Диви круши 0.73
Диня 0.61
Зелен грах 5.42
Зелен фасул 1.82
Зелени маслини 1.03
Зимно къдраво зеле 2
Зрели маслини Джъмбо 0.97
Кайсии 1.4
Картофи, небелени 2.02
Карфиол 1.98
Кафяв дългозърнест ориз 7.94
Кафяв среднозърнест ориз 7.5
Кашу 18
Киви 1.14
Китайско зеле 1.2
Копър 1
Краставица 0.65
Кромид лук 0.8
Круши 0.38
Кълнове от пшеница 7.49
Ленено семе, смляно 1
Лешници 15
Леща 26
Лимон 1.1
Малки азиатски круши 0.5
Макаронени изделия 10.8
Манго 0.27
Мандарини 0.81
Маслини Класик 0.84
Мека бяла пшеница 10.69
Моркови 0.93
Нар 0.95
Обикновено бяло зеле 1.21
Овесени трици 17
Овесени ядки 16.89
Оранжеви домати 1.16
Орехи 15
Патладжан 1
Портокали 0.94
Праскови 0.91
Просо 11.02
Пшенични трици 16
Пъпеш Канталуп 0.84
Пъпеш Касаба 1.11
Пъпеш Медена роса 0.054
Репички 0.68
Ръж 10
Розово грозде 0.77
Ряпа 0.9
Салатка 1.23
Сладка жълта чушка 1
Сладка зелена чушка 0.86
Сладка червена чушка 0.99
Сладки картофи 1.57
Слива 0.7
Смокини 0.75
Соя 36.9
Спанак 2.86
Стрък праз лук 1.5
Сусам 18
Сухари 10.8
Тиква 1
Тиквичка 1.2
Фъстъци 26
Фъстъчено масло 25
Хляб "Добруджа" 7.1
Хляб "Софийски" (типов) 8
Хляб "Стара Загора" 7.3
Хляб (ръжен) 6.8
Царевица 9.42
Целина 0.7
Цикория 0.6
Червен домат 0.88
Червеникавокафяви картофи 2.14
Червено грозде 0.72
Червено зеле 1.43
Червено цвекло 1.2
Шам-фъстък 21
Ябълки 0.26
Ягоди 0.58
Предимства на растителния протеин

Според едно проучване сред 4680 мъже и жени тяхното кръвно налягане се е понижило значително при продължителна консумация на зеленчуци, бобови и зърнени храни в сравнение с тези, които консумирали месо. Това показва, че вероятността вегетарианците да страдат някога от хипертония, а оттам и от тежки сърдечно-съдови заболявания, е значително по-малка от тази при останалите.

Освен това се счита, че предимството при вегетарианските диети е в по-слабата им наситеност в общото приемане на протеини, отколкото невегетарианските. Тук се избягва рискът при високобелтъчните диети от остеопороза и бъбречни затруднения. Този тип режим на хранене е идеален за профилактика на стомашно-чревния тракт и спомага за изхвърлянето на токсините от организма.

Необходими количества

Изследване показва, че ние не се нуждаем от толкова много протеин, колкото се е смятало преди. Препоръчителното количество белтъчини за възрастни и деца се е намалило повече от два пъти за последните 20 години. Увеличените протеинови нужди по време на бременност и кърмачество са обикновено лесно засищани от завишената консумация на храна. Поради растежа на бебетата и децата те се нуждаят от повече протеин, отколкото възрастните (пропорционално на телесното тегло). Деца на балансирана диета обикновено приемат достатъчно протеин, стига да получават съответно достатъчно енергия (или калории).

Препоръчителните количества от протеини са валидни, само ако енергийните нужди са задоволени. В противен случай хранителният белтък е използван за енергия, а не толкова за растеж и възстановяване. Това не винаги се отнася за вегетарианците, тъй като растителните източници на протеин се смятат и за добър източник на въглехидрат, използван за енергия.

Противно на известните вярвания на атлетите и тези, които са заети с много натоварване, нямат непременно нужда от протеин като допълнителната енергия, изисквана за усилена активност, която най-добре се доставя чрез въглехидратите. Допълнителните протеинови нужди на бодибилдър могат обикновено да бъдат доставени чрез увеличеното енергийно приемане от повече храна.

Растителният протеин има своите достойнства и предимства пред животинския. Той е здравословен, алтернативен вариант за консумация от страна на тези, които всекидневно наблягат на месото, яйцата и млечните продукти.

В статията са използвани източници - виж списъка.




Гласувай:
2
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunkata
Категория: Други
Прочетен: 160392
Постинги: 233
Коментари: 391
Гласове: 288
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930